Brand / Branding

brand

Brand / Branding

Un brand este un nume, semn sau simbol folosit în identificarea produselor sau serviciilor unui producător şi utilizate pentru a-l diferenţia de competiţie.

De unde si pana unde a venit pe buzele noastre notiunea de brand:

 Etimologia cuvântului „brand” vine de la vechii locuitori ai Scandinaviei a „brandr” unde avea semnificaţia de „a arde”. Pe această rădăcină a ajuns în lumea Anglo-Saxonă, unde odată cu dezvoltarea comerţului cu animale, reprezentă modalitatea prin care crescătorii de bovine îşi marcau numele (cu fierul înroşit în foc) pe animalele proprii pentru a putea face diferenţierea lor. Astefel bovinele marcate cu un semn aparţinând unui fermier cu o bună reputaţie în creşterea animalelor erau mai căutate decât cele ale unor fermieri cu o reputatie mai mică. (în acelaşi timp reprezenta şi o modalitate de protecţie împotriva hoţilor de animale.) Această utilitate reprezentând „insemnarea” produselor cu o marcã a rămas neschimbată în esenţa ei până azi.

Există multe definiţii date noţiunii de brand, dar multe dintre ele ori sunt incomplete, ori se adresează persoanelor cu cunoştinţe serioase de branding. Neînţelegerile generate de aici fac ca brandul să funcţioneze greşit, sau chiar să nu funcţioneze deloc.

Deşi sunt folosite adesea ca şi sinonime, brandingul şi publicitatea nu desemneazã acelaşi produs. Publicitatea oricãrui produs este doar o parte din intregul proces de branding, ca şi sponsorizarea şi licenţierea logo-ului. Marca poate reprezenta nucleul de semnificaţie al corporaţiilor moderne, iar reclama este un mijloc de a transmite lumii aceasta semnificaţie.

Prima sarcinã a brandingului a fost de a da nume potrivite unor produse banale cum ar fi zahãrul, fãina, sãpunul şi fulgii de cereale, care pȃnã atunci erau vȃndute direct din butoaie in bãcãniile locale.

Dezvoltarea strategiei portofoliului de brand este un proces complex care trebuie adaptat fiecarei situaţii in parte. Nu existã o reţetã tip “carte de bucate” care sã garanteze realizarea unei strategii perfecte.

Brandul este inainte de toate o identitate vizualã. Procesul de branding este in primul rȃnd un proces de fãurire (zidire) a identitãţii.

Brandingul se defineşte astãzi in raport cu nevoile, dorinţele şi aspiraţiile care aduc cu maximum de satisfacţie consumatorului. Consumatorul se defineşte pe sine in raport cu brandurile pe care le achiziţioneazã. Suntem ceea ce consumam. Statutul nostru social este definit şi prin valoarea brandurilor pe care le achiziţionãm. Este imposibil sã inţelegem semnificaţia şi sensul cuvȃntului “brand” fãrã a inţelege motivaţia de consum şi este imposibil sã se inţeleagã motivaţia de consum fãrã inţelegerea motivaţiilor umane, a valorilor care ne inspirã şi a dorinţelor care ne conduc. Un produs este un produs. Un brand este un brand. Brandul se diferenţiazã prin ceea ce reprezintã ca şi poziţionare in mintea şi sufletul consumatorului avȃnd o incãrcaturã unicã, nelimitatã ca şi duratã de viaţã.

Firmele sunt motivate sã se preocupe de strategia portofoliului de brand deoarece aceasta oferã structura şi disciplina necesarã pentru a avea o strategie de afaceri care sã garanteze succesul. O strategie dezordonatã şi incoerentã a unui portofoliu de brand poate dãuna şi uneori chiar poate condamna o strategie de afaceri. In schimb, una care ocroteşte sinergii organizaţionale şi de piaţã creeazã active de brand relevante, diferenţiate şi energizate şi sprijinã acele active ; totodatã va susţine şi va permite realizarea strategiilor de brand.

Necesitatea revizuirii strategiei portofoliului de brand tinde sã devinã o problemã deosebit de importantã atunci cȃnd compania suportã presiuni din cauza unor situaţii.

Pentru mai multe detalii si intrebari nu ezitati sa ne contactati aici !

www.itman.ro

Posted on mai 21, 2014 in IT

Share the Story

Back to Top